oh belog

Monday, February 28, 2011

taj mahal untuk aku

*diam*
xterkata apa
hilang semua madah2ku
sorok belakang pintu

*geleng2 kepala*
mana ilham aku???
mana inspirasi aku???
terpaling dari taat
terpesong dari patuh
yg biasanya bisa ku arah
yg biasanya bisa ku kerah
tapi kini aku kosong

*tarik anak rambut*
mana kau si taat yg derhaka??
aku mau kau ada
aku mahu guna kau
aku mahu kerah kau
bina astana seindah taj mahal untuk aku!
astana kata yg selalu aku minta dari dulu

*merah padam*
aku berang dgn kamu
terpesong melulu
siapa yg ajar kau begitu??
mana taatmu?
siapa curi patuhmu??
raja jiwa murka
kau mahu disula atau pancung kepala???

*diam lagi*
haih xsudi aku mau memujuk
tiada sebab untuk kau merajuk
selama ini kau kujaga
selama ini aku hargai lepas kau diguna
tapi kini aku kosong
tanpa kata2 jiwa yg diidam dari dulu

xkira!
aku mau taj mahal aku!!
dibina dari kata2mu
dibina dari madah2mu
kerahkan segala bala tentera untuk itu

taj mahal itu untuk aku
bukan untuk dipamer pada dunia
bukan untuk dibangga geran pemilikannya
tapi sebab aku idam itu
untuk kepuasan jiwa
untuk kata2 yg aku cinta

ilham,
aku perintahkan kau taat
tunduk padaku selagi mungkin
binakan 'taj mahal kata' ku
indah untuk aku
gemilang buat aku
untuk bahasaku









*maka ampunkan kataku ini
andai tersasul-sasul kau xmengerti
kerna ini jiwa aku
kerna ini cinta aku
xmudah nak fahami

taj mahal untuk aku: deedymyself
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

No comments: