oh belog

Tuesday, January 10, 2012

ARTIS KPOP PLASTIK?????

hola!!!
serapan lengkong!!!!!!

aku tengah bosan sebenarnya. lusa nak exam tapi mmg xde mood langsung nak study
lagipun dah lama gila xmembebel kat sini. kalaupun ada cuma memekak2 dgn gitar

sooo topik hari ini adalah... artis kpop plastik????

ok ok.
ramai yg tanya apsal aku minat sgt ngan kpop
and ramai jugak yg perli2 aku poyo konon2 korea
tapi aku xpernah kisah pon.
muzik tu universal kan. kau nak bergoyang gerudi nyanyi lagu inul pun aku xde masalah
nasyid, rock, indie, balada, r&b itu semua muzik
and aku percaya setiap orang ada citarasa sendiri, ada selera sendiri
and kebelakangan ni ramai sgt yg sibuk nak perjuangkan 'kebebasan'
so apa salahnya bebas nak bermuzik kan?? selagi xhanyut, selagi xlalai, masih ok

aku pernah jumpa makcik goreng pisang nyanyi lagu awie sambil bancuh tepung
and aku penah nak pecah perut tahan gelak bila ada abg rockers kedai makan pakai ringtone ramlah ram
muzik xsalah
cuma manusia je yg selalu buat salah

ok jujur dulu waktu mula2 kenal dengan yg namanya kpop aku xsuka
sebab aku kata diorang ni semua cuma jual muka
tapi betul pepatah kata 'xkenal maka xcinta'

tapi lepas aku dengar muzik diorang
aku baca kisah perjuangan diorang
aku tonton drama diorang, performance diorang
aku terus jatuh hati
aku kagum

sebabnya diorang berbakat
kalaupun tidak, kita boleh lihat betapa diorang berusaha sampai setanding dengan artis2 luar

cakap pasal bakat, mmglah xsemua boleh menyanyi dengan baik
dalam ramai2 satu kumpulan tu, maybe 2-3 org je yg meletup suara
tapi unfair lah kalau nak cakap mereka xde bakat
sebabnya tahu menari tu bakat
pandai rapping pun bakat
jadi pak lawak je pun kira bakat jugak
diorang saling melengkapi

ok sebenarnya aku macam dah lari tajuk ni
terus ke topik hari ni 'plastik'

aku xnafikan memang ada dikalangan mereka yg buat plastic surgery
buat mata, hidung, serba serbi
tapi xadillah kalau kita nak tuduh semua sekali kan

ok dekat bawah ni aku sediakan gambar2 beberapa kpop idol sebelum dan selepas jadi artis
tengok ok!!

GIKWANG_BEAST


ni gambar di sebelum jadi artis

selepas jadi artis. nampak beza??

NICOLE_KARA
SEBELUM
SELEPAS

TAECYEON_2PM
SEBELUM
SELEPAS
UEE_AFTER SCHOOL
SEBELUM









                                            

SELEPAS



JAEJOONG_DBSK



SUNNY_SNSD
SEBELUM

SELEPAS
TIFFANY_SNSD



HYUNAH_4MINUTE
SEBELUM


                                                           

SELEPAS

ONEW_SHINEE
SEBELUM


SELEPAS

KHUHYUN_SUPER JUNIOR

SEBELUM



SELEPAS


KAHI_AFTER SCHOOL
SEBELUM
SELEPAS


IU
SEBELUM


SELEPAS


HAN SUNHWA_SECRET
SEBELUM


SELEPAS

LEE HONGKI_FT ISLAND



TOP_BIG BANG
SEBELUM



SELEPAS


ok cukup sampai situ
so... lepas korang tengok gambar2 di atas apa pendapat korang?? 
plastik???

nanti dulu
jangan terus buat tuduhan melulu
aku xnafikan memang ada di kalangan artis2 di atas ni yg buat plastik surgery
contohnya macam uee after school
tapi macam aku bilang tadi... xadil kalau kita tuduh semua org tu plastik

korang percaya x kalau aku cakap yg tranformation diorang dari buruk kepada cantik tu banyak bergantung pada make up???
percaya x??

siapa2 make up artis atau minah2 kaki make up sure akan setuju dengan aku
sebabnya kuasa make up tu besar!
dengan make up kita boleh buat macam2!
aku bukannya pak andam, hahaha. tapi aku ada beberapa bukti
bukti yg menunjukkan siapa2 pun boleh transform jadi artis kpop hanya dengan make up

XPERCAYA?????

 ok sila tengok gambar2 di bawah ni pulak

ok tengok minah ni, dengan make up n rambut palsu, meletops terus muka!

hanya dengan make up

muka normal dia mmg dah comel. tapi dgn make up n rambut tu, dia transform jadi  sgt 2 charismatic

sorry to say, muka makcik2 pun jadi cun melecun dgn make up



jauh beza kan????


muka camni pun boleh nampak hot lepas make up. sorry aku bukan nak mengutuk diorang2 ni buruk ke apa ok!! aku just nak tunjuk transformation diorang

Add caption


nampak hot lepas make up kan??


macam2 gaya boleh jadi. and setiap satu transformation tu ada imej and character tersendiri


ha, so camne???
apa pendapat korang??
so kat atas tadi adalah bukti2 yg sesipapun boleh transform jadi kiut miut cam artis korea hanya dengan make up.
soooo.... xheranlah kalau muka artis2 korea tu buruk kalau tanpa make up kan!
sebabnya diorang jadi cantik dgn make up2 tu semua

nak nampak hidung jadi mancung,
mata jadi besar,
bibir jadi tebal
semua boleh buat dgn make up

soooo... gambar2 'sebelum-selepas bedah' tu aku rasa perlu diubah jadi 'sebelum-selepas make up'
siapa setuju???

mungkin fakta2 aku ni bersifat defensif,
yelah, korang boleh kata, kalau aku minat, mestilah semuanya ok, semuanya betul
tapi apa yg cuba aku sampaikan kat sini adelah, xsemua artis korea tu buat surgery
bukan sebab aku nak menyebelahkan diorang
cuma nak bagi korang nampak yg ada banyak lagi cara kita boleh ubah imej kita selain dari surgery

ok aku ada satu set gambar lagi.

korang kena tengok gambar ni betul2 ok!!!

jom kita tengok apa akan jadi bila kita buang sikit2 make up yg ada ka muka orang ni

hahahahaha
cam xpercaya kan?????

tapi mmg tulah kenyataannya
even jantan pun boleh transform sebiji cam pompuan hanya dengan make up

so.... kalau korang still dengan pendapat yg korean artist tu plastik aku xboleh nak paksa
terpulanglah
korang percaya atau x aku xdapat apa pun

gambar2 ni semua bokan hak milik aku, aku cari kat google
malas pulak nak bagi credit satu2

so harap2 post panjang berjela ni dapat bagi sikit2 informasilah ye

lain kali kalau rajin aku post lagi benda2 camni k!

annyeong!!!!!!!

                                                          
                                                           
                                                         

                                                    
                                               




















Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

1 comment:

Thumbelina@KL said...

I like the way you justify and write this entry. If only there are more people who are optimistic like you in this world ^^

Life itself is a drama and you are the one who decides whether to dress up and make it a cool one or not.