oh belog

Friday, August 5, 2011

tetap aku

haluuuuuu serapan lengkoooooooooooong!!!!
assalamualaikum!

vid ni sebanrnya sudah lama aku uploadkan di youtube
tapi aku tahu siapalah aku untuk 'ditengok' 'ditonton'

lagu ini aku ciptakan dari rasa aku
jujur dari jiwa aku
tantang betapa kita perlu menghargai diri

tentang betapa kita perlu jadi diri sendiri
tanpa perlu bersusah payah mengikut telunjuk orang

buat apa menjadi org lain sedangkan diri sendiri xbahagia
perlu apa menjadi org lain sedangkan diri sendiri menderita

terkadang memang kita perlu mengikut kehendak orang
terkadang juga kita terpaksa mengikut telunjuk orang
tapi kata hati itu lebih penting

jadilah apa yg sepatutnya engkau mahu jadi
selagi tidak tersimpang hukumnya
maka jadilah

ini 'TETAP AKU' untuk kamu2
aku xpernah bisa
menjadi seperti mereka yang kau sering pinta

dan aku xpernah bisa
merubah segalanya kerna ku telah terbiasa

pernah ku cuba jalani
tidak kutemui diriku siapa
kerna aku tetap aku selamanya

lelah ku cuba berdiri
menjadi seperti selalu kau minta
kurebah kebumi
ternyatalah ku tak bisa

bila kau bertanya
mengapa ku tak bisa
dan sering aku berkata padamu
aku kan tetap aku selamanya

usah kau meminta lagi
kerna aku tak mampu lagi berdiri
sebagai insan yang sering kau dambai

takkan ku mencuba lagi
kerna aku tak mahu rebah kebumi
seperti insan tak punya jati diri

tak bisa
menjadi seperti yang kau minta

tak bisa
aku kan tetap aku selamanya


"siapa kita itu kita
cinta saja jiwa kita
kalau mereka tak suka
pergi mampos tak apa" (fynn jamal)



tetap aku: deedymyself
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

No comments: