oh belog

Saturday, October 29, 2011

abah

serapan lengkong!

semalam aku mimpi abah
tak tahu kenapa setiap kali mimpi pasal abah aku mesti nangis

aku mimpi aku salam abah
aku cium pipi abah kiri dan kanan
sesuatu yang cuma aku buat time hari raya
pagi raya
bila berkumpul adik beradik minta doa restu abah
minta dihalalkan makan minum
minta diampunkan segala dosa
setahun sekali aku cium pipi abah
jujur aku mengaku
cuma setahun sekali

tapi dimimpi yang semalam tu aku cium pipi abah
aku cium kiri dan kanan
dan pastinya hari itu bukan hari raya
sebab aku xrasa aku berbaju melayu atau songkok
dan abah duduk di kerusi biasanya dengan rokok daun di bibir
perkara biasa abah buat bila duduk kat rumah

lepas aku cium pipi abah,
dia tarik tangan aku
dia cium pipi aku belah kanan
dia cium pipi aku belah kiri
dia peluk aku
dia peluk aku kuat
kuat

dan air mata aku gugur kat situ juga
tersedar dari tidur pun aku masih menangis

orang sayang abah!: deedymyself
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

No comments: